Peří

středa 17. února 2016

I já občas čtu - Než jsem Tě poznala


Právě jsem dočetla knížku s názvem Než jsem Tě poznala. Nejsem žádná velká čtenářka, proto mě překvapilo, že jsem knihu přečetla za dva dny a to ještě ve zkouškovém, kdy bych se měla věnovat čtení diametrálně odlišné literatury.

Jsem srab, přečetla jsem téměř celou Sophiinu volbu, jen posledních padesát stránek ne. K volbě jsem se nedostala. Věděla jsem, že to bude smutné a tak jsem knihu před koncem zavřela. Jak říkám, srab :)


Než jsem Tě poznala je v podstatě také o volbě. 
O tom, že být či nebýt není jen Hamletovské dilema. Už vůbec ne, když vše, co jste znali je jen jako sen, který s realitou nemá nic společného. 
O tom, že projevem silné vůle není jen boj, ale třeba i předčasné ukončení války.
O tom, že sebe ušlechtilejší záměr nemusí být nutně nesobecký.
O tom, že ne vždy láska překoná všechny překážky.
O tom, že nikdo nechodíme v botách druhého, tudíž nemáme právo soudit.
O tom, že chtít víc a nechtít už nic je stejně velké.
O tom, že projev lásky a bolest má různé podoby.
O tom, že Vaše pravda nemusí být nutně správná.
O tom že milovat neznamená vlastnit a někdy je to nelepší nechat lásku jít.

Zhruba letos v srpnu bychom měli mít tu čest, vidět filmové zpracování. Z knihy jsem měla husí kůži, takže si nejsem jistá, jestli budu napjatě vyhlížet premiéru.
Každopádně doporučuji tuto knihu všem! Člověk by občas měl přehodnotit své priority.
Vlastně by to měla být povinná literatura pro všechny hnidopichy, nafoukance, povýšence, samozvané chudáky a nevyléčitelné stěžovatele. 
Jsem živoucí důkaz skutečnosti, že ještě pořád existují lidé, kteří na mě a mé podpatky (čti invalidní vozík) zírají s otevřenou pusou. Občas bych chtěla vidět, co se jim honí hlavou :) Mohli by mít nad sebou komixové bubliny. Troufám si říct, že by to bylo občas zajímavé počteníčko :)
Kniha tak trochu popisuje, co se děje v hlavě objektu zájmu. Jaké to je, snažit se žít stejný život jako většina v podmínkách, které jsou občas sakra na prd.

Když už takový knižní lenoch jako já něco přečte, o něčem to svědčí :)

Dejte mi vědět, jak se Vám líbila/nelíbila a jaké z ní máte pocity . . . 

Ella

Žádné komentáře:

Okomentovat